Władze Wydziału
- Dziekan
- Prodziekan ds. studenckich i kształcenia
- Prodziekan ds. organizacji i rozwoju
- Przewodniczący Rady Dyscypliny
Dziekan
Ks. prof. dr hab. Wojciech CICHOSZ

Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu poprzez dziekanat bądź adres e-mail: Wojciech.Cichosz@umk.pl
Pokój dziekański (nr 39)
środa, godz. 11:30 – 12:30
czwartek, godz. 8:00 – 9:30
Kontakt:
e-mail: Wojciech.Cichosz@umk.pl
tel.: +48 56 611 49 94
strona internetowa: www.cichosz.pl
Dziekan w szczególności:
- kieruje bieżącą działalnością Wydziału i reprezentowanie go na zewnątrz,
- organizuje pracę, posiedzenia Rady Dziekańskiej i zwołuje plenarne spotkania pracowników Wydziału,
- opracowuje i wdraża strategię rozwoju Wydziału zgodną ze strategią rozwoju Uniwersytetu,
- realizuje politykę osobową na Wydziale,
- dysponuje środkami finansowymi Wydziału zgodnie z zasadami obowiązującymi w Uniwersytecie,
- pełni funkcję przełożonego służbowego nauczycieli akademickich, bezpośredniego przełożonego dziekanatu oraz opiekuna studentów Wydziału,
- przyjmuje lub usuwa studentów zgodnie z regulaminem studiów,
- czuwa nad sprawami naukowymi, wychowawczymi i administracyjnymi Wydziału,
- wyznacza zakresy działania prodziekanów,
- przydziela zajęcia dydaktyczne prowadzone przez pracowników Wydziału,
- sprawuje nadzór nad strukturą Wydziału (tworzenie/likwidacja katedr, pracowni oraz laboratoriów),
- nadzoruje działalność jednostek organizacyjnych Wydziału,
- dokonuje bieżącej analizy wykorzystywania urlopów wypoczynkowych przez pracowników,
- sprawuje nadzór nad Wydziałową Komisją ds. Promocji Wydziału,
- informuje Wielkiego Kanclerza i Rektora Uniwersytetu o sprawach dotyczących Wydziału.
Prodziekan ds. studenckich i kształcenia
Ks. prof. dr hab. Janusz SZULIST
Dyżur:
Pokój nr 37
Poniedziałek, godz. 13:30 – 15:00
Czwartek, godz. 10:00 – 11:30
Piątek/Sobota (Pelplin) – praca kontaktowa bądź zdalna
Prośba o wcześniejsze zgłoszenie e-mailowe na adres: Janusz.Szulist@umk.pl
Kontakt:
e-mail: Janusz.Szulist@umk.pl
tel.: +48 56 611 49 95
Zakres obowiązków:
- Zapewnianie prawidłowego przebieg procesu i jakości kształcenia.
- Sprawy związane z regulaminem studiów:
– skreślenia z listy studentów
– przyjęcia z innych uczelni
– egzaminy komisyjne
– powtarzanie roku
– urlopy dziekańskie
– przeniesienia na inny wydział lub uczelnię
– drugi kierunek studiów i inne. - Sprawy socjalno-bytowe i opieka zdrowotna studentów.
- Indywidualne sprawy studentów Wydziału:
– opłaty za studia
– sprawy związane z kredytami studenckimi i inne. - Nadzór nad praktykami i stażami studentów.
- Nadzór nad studenckimi kołami naukowymi oraz Wydziałową Radą Samorządu Studenckiego.
- Nadzór nad programami i planami studiów oraz nad ofertą dydaktyczną w systemie USOS (wprowadzanie oferty dydaktycznej, uruchamianie przedmiotów zajęć dydaktycznych – otwieranie protokołów zajęć).
- Koordynacja spraw związanych z organizacją studiów, analizą rozkładu zajęć dydaktycznych.
- Podział studentów na grupy ćwiczeniowe (w tym analiza i zasadność liczby grup studentów).
- Nadzór nad rozliczaniem obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich.
- Występowanie z wnioskami o utworzenie nowych kierunków, specjalności i specjalizacji studiów.
- Nadzór nad aktualizowaniem sylabusów w USOS przez pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału.
- Sprawy związane z oceną jakości kształcenia:
– ankiety ocen zajęć dydaktycznych
– realizacja zakładanych efektów uczenia się
– aktualizacja danych dotyczących procesu kształcenia: programów, planów studiów, sylabusów. - Nadzór nad rekrutacją na studia prowadzone na Wydziale.
- Przygotowywanie planów i sprawozdań z działalności Wydziału, zwłaszcza po zakończeniu roku akademickiego.
- Wykonywanie innych zadań przekazanych przez dziekana.
Prodziekan ds. organizacji i rozwoju
Ks. dr hab. Stanisław ADAMIAK, prof. UMK
Dyżur:
Pokój nr 37
Środa, godz.09:30 – 11:00
Prośba o wcześniejsze zgłoszenie e-mailowe na adres: xadamiak@umk.pl
Kontakt:
e-mail: xadamiak@umk.pl
tel.: +48 56 611 49 95
Zakres obowiązków:
- Realizowanie założeń strategicznych Wydziału.
- Proponowanie rozwiązań integrujących wspólnotę Wydziału.
- Identyfikowanie zagrożeń dla funkcjonowania Wydziału i rekomendowanie rozwiązań ograniczających ryzyko ich wystąpienia.
- Nadzorowanie realizacji umów o współpracy pomiędzy UMK a Seminariami Duchownymi w zakresie formacji intelektualnej.
- Opracowywanie propozycji podwyższenia jakości badań naukowych w ramach IDUB.
- Wspieranie nauczycieli akademickich w rozwoju zawodowym.
- Nadzorowanie działalności naukowej (konferencje i wyjazdy naukowe oraz staże zagraniczne pracowników).
- Koordynowanie współpracy z innymi jednostkami Uniwersytetu w zakresie interdyscyplinarnych programów dydaktycznych oraz z placówkami naukowymi krajowymi i zagranicznymi.
- Współpraca z Oddziałem Bibliografii Publikacji Pracowników UMK i Analiz Bibliometrycznych oraz kierownikami jednostek organizacyjnych Uniwersytetu w zakresie ewaluacji badań naukowych.
- Aktualizowanie danych Wydziału w bazie Dykasterii ds. Kultury i Edukacji.
Przewodniczący Rady Dyscypliny Nauki Teologiczne
Ks. dr hab. Zbigniew ZAREMBSKI, prof. UMK
Dyżur:
Pokój nr 34
Wtorek, godz. 8:00 – 9:30
Wtorek, godz. 11:30 – 12:15
Czwartek, godz. 12:30 – 13:15
Prośba o wcześniejsze zgłoszenie e-mailowe na adres: Zbigniew.Zarembski@umk.pl
Kontakt:
e-mail: Zbigniew.Zarembski@umk.pl
Do kompetencji Przewodniczącego Rady Dyscypliny należy w szczególności:
- Zwoływanie posiedzeń Rady Dyscypliny Nauki Teologiczne stosownie do potrzeb (Regulamin UMK).
- Kierowanie pracami Rady Dyscypliny, zgodnie z obowiązującymi przepisami kościelnymi i państwowymi, w zakresie:
– nadawania stopni naukowych;
– nadzorowania studiów doktoranckich;
– opiniowania programów studiów na kierunku teologia;
– wskazywania kierunków polityki kadrowej w ramach dyscypliny teologii;
– opiniowania kryteriów oceny i awansu nauczycieli akademickich;
– opiniowania wniosków o awanse i zatrudnienia na stanowisku nauczyciela akademickiego;
– zajmowania stanowiska w sprawach badań naukowych, rozwoju i kształcenia w zakresie teologii. - Opiniowanie wniosku o zasadność tworzenia lub likwidowania kierunku studiów.
- Przedstawianie opinii w kwestii zatrudnienia nowego nauczyciela akademickiego.
- Uczestniczenie wraz z członkami Rady w opracowaniu zasad pracy komisji rekrutacyjnej i naboru studentów na pierwszy rok studiów.
- Wnioskowanie w imieniu Rady Dyscypliny do rektora o nadanie tytułu doktora honoris causa osobom szczególnie zasłużonym na polu nauki, kultury, religii, ekumenizmu, dialogu. Wnioskowanie w imieniu Rady o Convallaria Copernicana dla osoby lub instytucji za wybitny wkład w rozwój nauki lub szczególne zasługi dla rozwoju Uniwersytetu. Wyrażanie, w imieniu Rady Dyscypliny, akceptacji decyzji dziekana w sprawie nadania tytułu Honorowego Profesora Mikołaja Kopernika w Toruniu.